top of page
תמונת הסופר/תbar gvili

האדמירל השקט

"מנהיג הוא כמו השמש, רק בזריחתו ובשקיעתו ניתן להביט בו מבלי להסתנוור" אמר פעם איש חכם. מטרתו של המנהיג היא להשרות שקט ולתת תחושת ביטחון לאנשים שנמצאים תחתיו ולהוביל אותם ליעד שאליו הם שואפים. יש מנהיגים מוחצנים שאוהבים את אור הזרקורים ואנחנו נראה אותם בכותרות, אם נרצה ואם לא. יש גם מנהיגים שעובדים בשקט כדי להגיע למטרה שהציבו, כזה הוא חוסה רודריגז, המנהיג השקט של מכבי חיפה.





העונה האחורנה הייתה עונת "הזריחה המחודשת" של הספרדי אותה הוא התחיל בתפקיד הטבעי שלו – "השש הקלאסי" בשפת הכדורגל. לאחר פציעתם של סאן מנחם וראיין סטריין, כששון גולדברג בהרכב באופן קבוע בעמדת הבלם, ברק בכר שלף את השפן מהכובע והציב את חוסה רודריגז לראשונה בעמדת המגן הימני במשחק מול הפועל תל אביב כשהעלה אותו מהספסל במחצית במחזור ה10, מאז ועד סוף העונה הספיק הספרדי לשחק 5 הופעות ליגה בתור המגן הימני ועוד 9 הופעות בעמדת המגן השמאלי. בהס"כ יש לו העונה 27 הופעות בהרכב גם בתור בלם וקשר אחורי כשהוא תורם לקבוצה 3 בישולים.


האדמירל הספרדי (צילום:אורטל דהן זיו, רדיו מכבי)

מה שמאפיין את המנהיגות של חוסה היא חוכמת המשחק שלו, המיקום ההגנתי והשקט שהוא משרה לקבוצה בזמן שהכדור אצלו ברגל. צריך להיות שחקן מאוד מוכשר ואינטיליגנט בשביל לעשות את המעבר מהאמצע לאגפים, רודרגיז הצליח העונה לעשות את זה בצורה פשוט מושלמת. בודדים השחקנים שהצליחו לשחק גם באגף וגם בקישור בצורה חלקה, דוגמא קלאסית למהלך הזה הוא פיליפ לאם שחקן העבר של באיירן מינכן ונבחרת גרמניה.


מבחינת מספרים העונה ניתן לראות כמה משמעותי היה הקשר/מגן: הוא ניצח בממוצע 7 מאבקים למשחק, חילץ בממוצע 6 כדורים במשחק וממעט לאבד את הכדור בחצי המגרש של הירוקים (0.77 בממוצע למשחק). הנתונים האלה מראים לנו את היציבות שלו בחלק ההגנתי ומציגים לנו איזה יכולת הגנתית אדירה יש לחוסה רודריגז. גם כשמנצחים אותו בקרב מהירות, המנהיג השקט של מכבי חיפה יודע בדיוק איפה לעמוד ואיך להוציא מהשחקן היריב את הכדור.


מנהיג ההגנה השקט (צילום: אורטל דהן זיו, רדיו מכבי)

לאחרונה צצות להן שמועות סותרות לגבי עתידו של האדמירל, חלקן אומרות שהוא מעוניין לעבור לקבוצה מעבר לים כדי לחפש אתגר חדש, חלקן אומרות שהספרדי דורש סכומי כסף שמכבי חיפה לא תסכים לשלם לו וחלקן אומרות שהוא ישאר ירוק גם בעונה הבאה. אף אחד לא יודע איך תסתיים לה הסאגה סביב החוזה של השחקן, אבל אם תשאלו כל אוהד ירוק הוא ידע להגיד שחוסה רודריגז הוא אחד הזרים האיכותיים שהיו פה בשנים האחרונות. לא סתם נאמר המשפט "חוסה ועוד 10", כשיש לך שחקן כמו הספרדי במגרש אתה זוכה במנהיג שקט, את המשפט אפשר לומר "מנהיג של עוד 10".



ישאר ירוק בעונה הבאה? (צילום:אורטל דהן זיו, רדיו מכבי)

נתונים נאספו על ידי: עדן רוף

2 comentarios


alex orlov
alex orlov
30 may 2022

פעם ראשונה ששיחק מגן הייתה כשנכנס במחצית מול הפועל תל אביב בבלומפילד במקום רז מאיר

Me gusta

maortapro
30 may 2022

הוא שחקן טוב. מגן ימני ושמאלי הוא לא. למגן ישנן משימות בהתקפה ובהגנה. שחקן חכם ככל שיהיה הוא לא יודע לשחק על הקו כמו רז וסאן, או אפילו אלפונס וסטריין. הוא עזר לקבוצה מאוד בשנה בא ידענו חוסר מזל עם המגנים שלנו אבל בהחלט לא יכול ליהיות פיתרון קבוע.

Me gusta
bottom of page